Drivhuset Awards 2018 vel gjennomført

Fredag 16. november ble årets Drivhuset Awards avholdt. Prisutdelingen arrangerer vi hver høst for å feire fellesskapet og ha det sosialt sammen.

Drivhuset Awards. Foto

Drivhuset Awards er en av flere gjentagende arrangementer som er viktig for samholdet og kulturen på Drivhuset. Det er vårt hovedarrangement for å feire våre verdier, derfor deler vi ut priser knyttet til disse: Årets fristende, søkende og troverdige. I tillegg deles det ut pris til årets nykommer og åpen klasse. Prisen er en “gullbarre”, og sammen utgjør de fem prisene elementene i logoen til Drivhuset.

– Drivhuset Awards er Oscar light med pent antrekk, rød løper, levende lys og bobler i glasset. Vi dekker alle vegger i huset med svart duk, og det gir et helt annet hovedinntrykk av arenaen, forteller leder i kulturkomiteen KLAPP Arnt Egil Stjernen.

KLAPP står for “Komiteen for latter og applaus” og har utspring i at Drivhuset har et kundeløfte som heter seg at vi skal levere med applausgaranti. Det vil si at vi skal føle at vi fortjener applaus når vi går hjem om dagen.

– Vi skal ha et felles verdisett å forholde oss til, noe som også står i konseptavtalen som leietakerne må undertegne før de flytter inn. Inntil noe annet er sagt, skal vi ta med oss drivhuskonseptet inn i Drivhuset 2.0 på Innovasjonscampus Steinkjer neste år, utdyper han.

All aktivitet på tvers er lagt til KLAPP, blant andre vaffellunsj, grillfest, julelunsj, husmøter og PPPP (Presentasjon, Pølser, Pils og Prosecco).

– Arbeidet i KLAPP er dugnadsbasert, og det handler om å finne tid i hverdagen til å holde på med det. For meg er det veldig givende, sier Arnt Egil Stjernen.

Vinnerne av Drivhuset Awards 2018 er:

Fristende

Patrik Grønli og Ole Andreas Vestrum. Foto
Patrik Grønli og Ole Andreas Vestrum

Å fremstå som fristende er én av Drivhusets grunnleggende verdier. Fristende fordi vi er mennesker som evner å skape prosesser og løsninger med apell til følelsene. For oss handler det om å engasjere seg helhjertet for kundens og våre egne utfordringer. Prisen som årets mest fristende skal gå til noen som har utmerket seg i form av sin væremåte, entusiasme og kreativitet.

Juryens begrunnelse: Årets fristende er en pris som henger høyt, og om tidligere vinnere er det ofte trukket fram at de er fristende personer med fristende produkter. I år er intet unntak fra det. Men ett unntak er det, og det er at prisen for første gang skal deles ut til to personer. To personer som gjennom mange år har jobbet sammen, og preget Drivhuset med sin nysgjerrighet, kreativitet og sitt uttrykk. I Drivhus-sammenheng har dette spesielt kommet til syne gjennom de utallige timene som er lagt ned i produksjon, komitéarbeid, underholdningsinnslag osv osv – for å bidra til at denne type arrangement skal bli til noe ekstra. Prisvinnerne lar seg ofte friste av nye ting og nye idéer, og lar seg også relativt lett friste av brus og av varm lunsj.

Prisen for årets fristende går til to kreative, engasjerte og uadskillelige guttebasser: Patrik Grønli og Ole Andreas Vestrum (Camerat).

Søkende

Arnstein Saursaunet. Foto
Arnstein Saursaunet

Å fremstå som søkende er én av Drivhusets grunnleggende verdier. Søkende fordi vi er mennesker som opptrer positivt nysgjerrig, som lytter til oppdragsgiverne og forstår deres forretning, situasjon og behov. Og som ikke er opptatt av å ta en første og beste løsning fordi den ligger nærmest. Prisen som årets mest søkende skal tildeles noen som har markert seg gjennom å være løsningsorientert, nysgjerrig og engasjert.

Juryens begrunnelse: Årets søkende går til en veletablert Drivhus-er. Til en person som lar kreativiteten flomme både i arbeidstid og på fritida, og som besitter et klokt hode, et godt øye og en god strek. Men ikke nok med det. I tillegg til å være søkende i sitt virke, er han også søkende i naturen – hvor han finner både sjelefred og skjulte skatter. Han er også aktiv på andre måter, og hadde kroppen vært like ung som hodet hadde han nok også vært fast inventar på Drivhus-laget i fotball. Om man kan utfordre ham på noe mer, så er det kanskje  å kunne søke seg til lunsjbordet i kantina en gang i blant. Årets søkende går til en meget dyktig tegner, kreativ forfatterspire og geocaching-entusiast: Arnstein Saursaunet (DesignTrykk).

Troverdig

Terje Sakariassen. Foto
Terje Sakariassen

Å fremstå som troverdig er én av Drivhusets grunnleggende verdier. Troverdig fordi vi er mennesker som avstår fra taktikkeri og «smarte» snarveier for å oppnå kortsiktige gevinster. Vi ønsker å ta vårt ansvar for at våre kunder skal lykkes – det er derfor vi er til! Prisen for årets mest troverdige skal gis til noen som har utmerket seg gjennom sin tålmodighet og arbeidsinnsats, og for å alltid være til å stole på.

Juryens begrunnelse: Prisen for årets troverdig går til en person som krever mye av seg selv og de rundt seg for å finne optimale løsninger for kundene. Prisvinneren er en dyktig teamleder, som har jobbet med store prosjekter den siste tiden, og det oser kvalitet av jobben som gjøres. På fritiden går det mye i trening, og det leses mange bøker. Det kan fort gå med ei bok på én kveld, og spesielt om det gjelder er noe som er viktig for et prosjekt. Han ønsker alltid å tilegne seg ny kunnskap, og skal alltid finne svaret på det han lurer på. Mye som er nevnt til nå høres nesten ut som at det skulle kommet fra en stillingsannonse, men det finnes faktisk folk som har alle disse egenskapene også. Årets troverdig 2018 går til en kundeorientert og reflektert, bunnsolid smarting: Terje Sakariassen (Smart Media).

Årets nykommer

Tobias Rokseth. Foto
Tobias Rokseth

For å markere seg som nykommer på Drivhuset trenger man å være nysgjerrig på det som skjer rundt seg. Det krever at man byr på seg selv, og det krever en interesse for fellesskapet. I et stort hus med lange ganger og mange vegger er det ingen selvfølgelighet å bli lagt merke til. Enkelte evner dette mer enn andre, og prisen «årets nykommer» skal deles ut til en person eller bedrift som i positiv forstand har klart å stikke seg ut litt ekstra.

Juryens begrunnelse: Å raskt bli en del av et felleskap som nykommer trenger ikke være enkelt, men for noen er det det mest naturlige i verden. Positiv nysgjerrighet og godt humør kommer veldig godt med, og så er det også et pluss om man unngår å tråkke i salaten. Og at prisvinneren har unngått det er godt gjort, med tanke på hvor store mengder salat han har fått i seg i sitt første Drivhus-år. At årets vinner skulle ende opp med denne prisen så man kanskje også tegn til allerede ved fjorårets Drivhuset Awards, da han deltok på festen med største selvfølgelighet, etter å ha flyttet inn kun noen dager tidligere. Det ble ikke pris den gangen, men etter ett år på huset er det utvilsomt meget fortjent at årets nykommer går til en særs hyggelig og blidspent type: Tobias Rokseth (Bartec Pixavi).

Åpen klasse

Heidi Melhus. Foto
Heidi Melhus

Prisen i åpen klasse skal hedre noen som har utmerket seg på et vis som ikke er bundet av de øvrige priskategoriene. Drivhusets mangfoldige sammensetning av bedrifter og mennesker gir en herlig uforutsigbarhet i hverdagen – en viktig faktor for å fylle huset med latter og applaus. Enkelte individer står frem som spesielt viktige for å oppnå denne latteren og applausen, samt å holde den vedlike. Prisen i åpen klasse skal gis til noen som i løpet av det siste året har gjort en innsats utenom det vanlige for å berike Drivhus-felleskapet.

Juryens begrunnelse: Åpen klasse har utartet seg til å bli en tradisjonell gubbepris, ofte med grått hår involvert. Dette blir det slutt på nå. Ikke gubbe, ikke grått hår. Årets pris går til en dame som er svært pliktoppfyllende og grundig i sitt arbeid, og i tillegg tar i de ekstra takene som behøves for at vi skal ha det ryddig og rent rundt oss. Hun er ikke den som roper høyest, men det er likevel umulig å ikke legge merke til den innsatsen hun legger ned for fellesskapet. Hun gjør også noen gode forsøk på å få kjøkkenet til å se ut som et skikkelig Drivhus, når det er plantevanne-tid i Smart-lokalene. Som en god ånd smyger hun seg gjennom Drivhus-dagen, og det er en glede å dele ut årets pris i åpen klasse til den dyktige, driftige og alltid smilende Heidi Melhus (Smart Media).

Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan denne nettsiden samler inn og bruker informasjon om besøkende. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19), og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18, 1.ledd). Juridisk eier av nettsiden er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger. Det er frivillig for de som besøker nettsidene å oppgi personopplysninger i forbindelse med tjenester som å motta nyhetsbrev og benytte del- og tipstjenesten. Behandlingsgrunnlaget er samtykke fra den enkelte, med mindre annet er spesifisert.

1. Webanalyse og informasjonskapsler (cookies)

Som en viktig del av arbeidet med å lage et brukervennlig nettsted, ser vi på brukermønsteret til de som besøker nettstedet. For å analysere informasjonen, bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Google Analytics bruker informasjonskapsler/cookies (små tekstfiler som nettstedet lagrer på brukerens datamaskin), som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om den enkelte brukers bevegelser på nett. Eksempler på hva statistikken gir oss svar på er; hvor mange som besøker ulike sider, hvor lenge besøket varer, hvilke nettsteder brukerne kommer fra og hvilke nettlesere som benyttes. Ingen av informasjonskapslene gjør at vi kan knytte informasjon om din bruk av nettstedet til deg som enkeltperson. Informasjonen som samles inn av Google Analytics, lagres på Googles servere i USA. Mottatte opplysninger er underlagt Googles retningslinjer for personvern. En IP-adresse er definert som en personopplysning fordi den kan spores tilbake til en bestemt maskinvare og dermed til en enkeltperson. Vi bruker Google Analytics sin sporingskode som anonymiserer IP-adressen før informasjonen lagres og bearbeides av Google. Dermed kan ikke den lagrede IP-adressen brukes til å identifisere den enkelte brukeren.

2. Søk

Hvis nettsiden har søkefunksjon så lagrer informasjon om hvilke søkeord brukerne benytter i Google Analytics. Formålet med lagringen er å gjøre informasjonstilbudet vårt bedre. Bruksmønsteret for søk lagres i aggregert form. Det er bare søkeordet som lagres, og de kan ikke kobles til andre opplysninger om brukerne, slik som til IP-adressene.

3. Del/tips-tjenesten

Funksjonen "Del med andre" kan brukes til å videresende lenker til nettstedet på e-post, eller til å dele innholdet på sosiale nettsamfunn. Opplysninger om tips logges ikke hos oss, men brukes kun der og da til å legge inn tipset hos nettsamfunnet. Vi kan imidlertid ikke garantere at nettsamfunnet ikke logger disse opplysningene. Alle slike tjenester bør derfor brukes med vett. Dersom du benytter e-postfunksjonen, bruker vi bare de oppgitte e-postadressene til å sende meldingen videre uten noen form for lagring.

4. Nyhetsbrev

Nettsiden kan sende ut nyhetsbrev via epost hvis du har registrert deg for å motta dette. For at vi skal kunne sende e-post må du registrere en e-postadresse. Mailchimp er databehandler for nyhetsbrevet. E-postadressen lagres i en egen database, deles ikke med andre og slettes når du sier opp abonnementet. E-postadressen slettes også om vi får tilbakemelding om at den ikke er aktiv.

5. Påmelding, skjema

Nettsiden kan ha skjema for påmelding, kontaktskjema eller andre skjema. Disse skjemaene er tilgjengeliggjort for publikum for å utføre de oppgaver de er ment å gjøre. Påmeldingsskjema er for at besøkende kan melde seg på eller registrere seg. Kontaktskjema er for at besøkende enkelt kan sende en melding til nettsidens kontaktperson. Vi ber da om navnet på innsender og kontaktinformasjon til denne. Personopplysninger vi mottar blir ikke benyttet til andre formål enn å svare på henvendelsen. Skjema sendes som epost via Mailgun som tredjepartsløsning. Hele innsendelen blir lagret hos Mailgun i 24 timer. Mellom 24 timer og 30 dager er det kun mailheader som blir oppbevart før innsendelsen blir slettet etter 30 dager. Årsaken til denne lagringen er for å bekrefte om eposter blir sendt fra nettsiden og videresendt til riktig mottaker. Når eposten er mottatt av mottaker så er det opp til mottaker å avgjøre Databehandlingsbehovet av eposten.

6. Side- og tjenestefunksjonalitet

Det blir brukt informasjonskapsler i drift og presentasjon av data fra nettsteder. Slike informasjonskapsler kan inneholde informasjon om språkkode for språk valgt av brukeren. Det kan være informasjonskapsler med informasjon som støtter om lastbalanseringen av systemet slik at alle brukere blir sikret en best mulig opplevelse. Ved tjenester som krever innlogging eller søk kan det bli brukt informasjonskapsler som sikrer at tjenesten presenterer data til rett mottaker.

7. Hvordan håndtere informasjonskapsler i din nettleser

www.nettvett.no kan du lese om hvordan du stiller inn nettleseren for å godta/avvise informasjonskapsler, og få tips til sikrere bruk av internett.