Feirer 20 år som arkitektkontor med fornying av merkevaren

BLOM Arkitekter feiret nylig 20-årsjubileum og i anledning dagen lanserte de både ny grafisk profil og ny nettside. Lindseth Reklame fikk oppdraget med å levere profilen, og Smart Media ble engasjert som leverandør av den nye nettsiden. Den ferdige leveransen er resultat av et tett og godt samarbeid mellom de tre aktørene.

Arkitektkontoret, som holder til i Namdalen, består av både arkitekter og bygningsingeniører med spisskompetanse på moderne trearkitektur og bærekraftige byggeprosesser. Til sammen har de lang erfaring og god breddekunnskap. Deres spesialitet er modulbasert/industrialisert byggdesign. I tillegg til effektive byggeløsninger har de også stort fokus på godt håndverk, arkitektur og design.

Fokus på kjernekompetanse

Daglig leder, arkitekt Roy M. Blom, forteller at en tydeligere kommunikasjon av virksomhetens kjernekompetanse lenge har vært på ønskelisten. Og 20-årsjubileet ble en utmerket anledning til å presentere arkitektkontoret i ny drakt.

– Vi så et behov for å finne tilbake til oss selv og ta en opprydding i merkevaren. Vi ønsket å finne fram til en kommunikasjonsplattform som posisjonerer oss enda bedre i markedet. Vi hadde først en kreativ prosess med EGGS Design hvor vi fikk definert behov og lagt en strategi. Deretter gikk vi videre til Lindseth Reklame og Smart Media med en bestilling på grafisk profil og nettside.

Omfattende merkevareprosess

Arnt Egil Stjernen (t.v) og Roy M. Blom.

Lindseth Reklame har hatt en relasjon med Blom i 2-3 år gjennom forskjellige faser og utfordringer. Smart Media fikk også være med ganske tidlig i prosessen, noe som var svært gunstig for dem, slik at de kunne representere kunden enda bedre.

– Vi har hatt en omfattende merkevareprosess med workshops og idémøter der resultatet ble en ny profil og kommunikasjonsplattform for merkevaren BLOM arkitekter. Vi har med det klart å fremheve arkitektkontoret bedre og vektlagt deres kjerneverdier, sier daglig leder i Lindseth Reklame Arnt Egil Stjernen og legger til:

– Vi er svært fornøyde, både med prosessen og det å få jobbe med en såpass krevende og kunnskapsrik kunde. Å lande slike prosjekter etterlater alltid en god følelse. Det er en ekstra bonus for oss.

Blom er også godt fornøyd med hele designprosessen og synes det var et fruktbart og profesjonelt samarbeid, med profesjonell håndtering fra dag en, og med et resultat som alle parter kan stå inne for.

– For meg er prosessen minst like viktig som resultatet, og i dette tilfellet er både jeg og mine kolleger enige om at det har vært en meget god prosess.