Lindseth Reklame inngår samarbeid med Trio Media i Namsos

Svein Roar Lindseth, Arne Ramstad og Ketil Lindseth er enige om å samarbeide. FOTO: Bjørn Tore Ness, Namdalsavisa
Svein Roar Lindseth, Arne Ramstad og Ketil Lindseth er enige om å samarbeide. FOTO: Bjørn Tore Ness, Namdalsavisa

Samarbeidet innebærer også at Lindseth Invest kjøper 51 % av aksjene i Trio Media. Målet er å stå bedre rustet i et større geografisk marked, forteller styreleder i Lindseth Reklame, Ketil Lindseth.

– Vi ønsker å være en relevant partner også for selskap i Trondheim. Tradisjonelt har det vært et skille mellom Innherred og Trondheim. Det gjelder ikke bare reklame og kommunikasjon, men generelt. Etter fylkessammenslåingen har dette endret seg. Vi må møte dette med å kunne tilby enda bedre tjenester, og et samarbeid med Trio gjør oss enda sterke, forteller han til Trønder-Avisa.

Merkevaren Trio Media skal bestå, og det blir ingen umiddelbare endringer på ansatte i selskapene. Arne Ramstad, som er daglig leder og var en av gründerne i Trio Media, fortsetter i selskapet.

Ramstad og Løberg sentral i Trio Media

– Vi har funnet tonen og har stor respekt for det Trio Media har fått til. Derfor har vi vært tydelig på at vi ønsker å ha med Arne Ramstad videre i drifta. Han skal fortsatt være sjefen i Trio, sier Ketil Lindseth.

Arve Løberg var også en av gründerne av Trio Media. Han gjør nå comeback i selskapet, denne gang som styreleder.

Drivhuset viktig for Lindseth Reklame

I over ti år har Lindseth Reklame rendyrket kjernevirksomheten, og heller omringet seg med bedrifter som kan utfylle hverandre under Drivhuset-paraplyen. Ketil Lindseth sier at oppkjøpet av Trio media ikke representerer noen ny kurs for selskapet.

– Dette forsterker det vi allerede har, og gir oss et større nedslagsfelt. Det er en etablert og trygg merkevare i Namdal, og vi kan utveksle tjenester mellom byråene. Det er ikke så kult å sitte å være størst på hver sin tue, når vi kan tjene mer på å slå oss sammen.